Nejsem technický typ

16.03.2014 10:35

Deník Evelíny

Včera mi přestala  fungovat O2 televize. Nebylo to poprvé. Jak na to mě naučili na zákaznické lince. Bude to brnkačka.

Pomáhá mi, když si úkoly předříkávám nahlas. Asi takto: Nejdříve překontrolovat všechny klabely. Drží. Tak co? Není signál, odpověděla  mi černá bestie obrazovka .

Co dál? Jasně. Odpojit vše ze sítě, restartovat modem i setobox, posečkat několik minut a vše znovu zapojit. Hahaha ….Není signál,  šklebila se na mě dál. Ještě mi svitl nápad. Co když je problém v televizním přijímači? Přivláčela do obýváku další těžkou televizi z přízemí. Znovu jsem propojila všechny kabely, zrestartovala všechny boxy i modemy a s napjetím čekala na výsledek.  Není signál! Hahaha, kdyby televize měla břicho tak by se za něj smíchy popadala.

Prohrála jsem a zbývala už jen jedna potupná možnost: Zavolat na zákaznickou linku. Po půlhodině ťukání na klávesnici mobilu mi slečna z technické podpory sdělila, že  z jejich strany je vše v pořádku a nabídla mi, že závadu budeme hledat společně. 

Do třetice jsem, dle její rady, vše vypnula, zapnula.

„Tak a teď by vám měla obrazovka zmodrat,“pravila vesele

„Nezmodrala“, pípla jsem zdrceně. Zdálo se mi,  nápis Není signál začal po monitoru vesele poskakovat. 

„Takže ještě jednou,“ pravila slečna pomalu a s výraznou artikulací tónem, kterým  mluvíme na malé děti a mentálně postižené.

„Svítí vám na setoboxu aktuální čas?

,.Ano.“

„A pod ním kontrolka?

„Ano.“

„Je zelená ?“

„Ne červená,“ chtělo se mi plakat.

„Aha tak máte vypnuté.“

 Chvilku zavládlo hrobové ticho.

„Vezměte si ovladač, nahoře je červené kolečko s čárkou a to zmačkněte.“

 Kontrolka zezelenala a naskočil obraz. Brnkačka.

Co se dá dělat, nejsem technický typ. Ale zase umím spoustu jiných věcí. Tedy  doufám…

Evelína